Wednesday, August 3, 2011

Jom Join Akaun TAQWA di Bank RAMADHAN


Ahlan WA Sahlan Ya Ramadhan..
 "Jadikan RAMADHAN sbg UNIVERSITI yang mengjr kuliah2 IBADAH,

Tutorial2 IMAN,
asgmnt2 TAQWA dan
amali2 AGAMA...harap kita peroleh ijazah KEREDHAAN-NYA"

Waled terima msg tersebut pada 1 Ramadhan 1432 jam 05:31:11pm.

Ada beberapa msg lain yang menarik tapi yang ini msg agak lain daripada yang lain. Dah pengirim msg ni student universiti so msg Ramadhan pun berbaur kuliah, tutorial. :) Apa pun terima kasih kt chapik.

Waled terpanggil untuk melontar komentar tentang cara sebilangan rakan-rakan mengharungi ibadah di bulan al-Qur'an ini. Bukan untuk pembaca saja tapi juga untuk waled sendiri. Bak kata orang satu jari tuju ke orang dan empat jari lagi menghala ke diri kita. Objektifnya supaya kita tidak tergolong di kalangan 'al-khasirin' .

Ramadhan merupakan masa terbaik untuk kita melabur saham akhirat dan dapatkan Sijil Padang Mashyar dengan aggreget infiniti. Allah sebut dalam hadith :

"Setiap amanalan anak Adam (manusia) itu digandakan satu kebaikan dengan sepuluh yang seumpamanya hingga kepada 700 kali ganda. Firman Allah s.w.t. (maksudnya) :" Kecuali puasa yang dikerjakan untuk Ku, maka Aku-lah yang membalasnya. Dia menahan syahwatnya dan meninggalkan makan kerana Aku" Bagi orang yang puasa itu ada dua kegembiraan, iaitu gembira ketika berbuka (atau berhari raya) dan gembira ketika menemui Tuhannya kelak. Dan, demi bau mulut orang yang berpuasa itu lebih harum daripada bau kasturi." (Riwayat Muslim dari Abu Hurairah)"

Cuba perhatikan bagaimana kita penuhkan akaun ketaqwaan di bank Ramadhan ini. Padahal bank ini hanya dibuka hanya setahun sekali, kita bebas untuk memilih barisan paling hadapan atau tengah atau belakang. Inginkan tempat paling hadapan kena rebut nombor giliran di saf pertama dalam solat fardhu, banyakkan isi borang deposit sedekah dan jangan lupa untuk palang cek tarawih bukan apa bimbang cek tersebut di'tendang' sebab tak sempurna wuduk dan tersilap akaun niat.
 
Waled rasa ramai yang berebut-rebut ke bank ni di awal bulan je tapi bila tengah dan hujung bulan bank Ramadhan ni mula susut. Masing-masing berduyun-duyun ke pasaraya dan shopping mall.
Silap-silap saham yang dilabur tadi rugi saje atau pun defisit! Ingat, tahun depan tak pasti kita boleh datang lagi ke bank ni!
 
Bagi yang istiqamah dalam melabur saham akhirat melalui sijil premium 'Malam-malam Ganjil' pula bakal memperolehi cabutan bertuah LAILATUL QADAR. Wah, lumayan sungguh! siapa yang tak nak kan..
 
Bagi yang nak join akaun TAQWA secara online pun disediakan oleh pemilik bank RAMADHAN. Lawati laman web www.RAMADHAN 2U.taqwa
 
Jom Join!


No comments: